结婚大作战!!!!


1. How old are you?
〉18岁~ 合法的结婚年龄 lolx

2. Are you single?
〉是的,单身… I am available

3. In what age do you think you’ll get married?
〉28-33

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
〉单身~ @@ 和空气结婚瓜~

5. If not, who do you want to marry?
〉当然是我的另外一半啦,女的!! XD

6. Do you want a garden/beach or a traditional wedding?
〉花园~ 气氛一定很浪漫~ 嘻嘻 (还是如此觉得)

7. Your ideal motive?
〉Ideal动机?? 看不明~

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
〉大概会去岛屿之类的吧~ 而且岛上只有我和她^^ 看着蓝蓝的天,听着海浪,吹着海风~ (Hmm岛屿也许是top5的选择,想去充满刺激的地方XD)

9. How many guests do you think you’ll invite?
〉Hmmm… 应该会很多人吧~ 亲戚就已经很多人咯。加上女方那里是大家庭的话,至少上100人~ @@ 还有我+她的兄弟姐妹呢~ 晕~(一桌rm500, 60桌= RM 30,000!! )

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
〉EXTRAVAGENT!!! 所以呢,结婚之前要努力赚钱 XD (还是保持一样的想法,一生人一次叻)

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own?
〉这个嘛~ 跟传统的咯… 长辈们都喜欢传统的~

12. How many layers of cake do you want?
〉=.=’’ 为什么一定要很多层呢~ 我要一个造型很特别的蛋糕!!! 一个心型的蛋糕!!

13. Do you prefer having your reception at a hotel or a simple place?
〉当然是酒店咯… 最好到杜拜的六星级酒店!! XD 至于机票嘛,放心吧!! 包在我身上 :)

14. When do you want to get married, morning or evening?
〉半夜无人的时候~ 在月亮的见证下,结为夫妻!! HOHO Sot sot的

15. You’d rather have your reception outdoors or indoors?
〉户外户内都无所谓啦~ 最重要老婆喜欢就好 :)

16. Do you like a grand entrance for your groom?
〉要!! 情况允许的话,新娘直接坐直升机来到婚礼现场!!^^ 然后在天空用LASER LIGHT写着 I LOVE YOU!! 可以lam死人了~(希望到时我会是个亿万富翁 lol)

18. Name the song/tune you’d like to play at your wedding.
〉还没想到+找到~ >_<

19. Are you a morning person or a night person?
〉一半一半 @@

20. Do you want a solemn ceremony or a light one?
〉结婚仪式不需要那么严肃的啦~ Relax…

21. What age do you want to get married?
〉28-33

22. Describe your ideal husband/wife.
〉心灵相通^^ 真心相爱~

23. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
〉Fine dining~

24. Champagne or red wine?
〉两个都要~ 另外再加VODKA & COCKTAIL 最好不要啤酒~

25. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
〉Before就是预支蜜月旅行咯 & after就是真正的~ LOLX 贪心的人~

26. Money or household items?
〉这个啊… 不懂~ >_<


27. Who will pay for the bills?
〉出席者!! :P 嘻嘻 看来我的婚礼只有新郎新娘罢了咯~

28. Are you ready for married life?
〉我才18岁~ 当然还没啦~

29. Do you think you will still be a virgin until you get married?
〉我在想,到那天我有可能还是处男嘛~ Lolx 所以我也不会在意对方是不是~

30. Will you always be true to your wife/husband?
〉当然啦~ 问废话!!

31. How many kids would you like to have?
〉1个?孩子会很孤单… 3~4个吧… 酱才热闹!!

32. A new house for a newly wed or an old one?
〉新旧都无所谓,最重要住的舒服~(一定是我亲手设计的家园)

33. Will you celebrate silver wedding, gold wedding or diamond wedding?
〉钻石!!! 如果30结婚的话,大概到105岁就可以庆祝钻石婚礼了^^

34. What kind of cuisine would you like for your wedding?
〉自由餐吧~ 中餐、西餐、法国餐、意大利餐、日本料理… XD

35. Will you record your honeymoon in a CD or DVD?
〉Honeymoon… Lolx 不就自己拿着一架DV机在那里拍咯… 那么私人的东西,自己动手拍就好了^^ 答案:DVD (for now~)


2010/10/05
第一次回顾这篇东西
当初18岁,到现在20岁了
听到伟扬谈他的结婚典礼有多grand
心里确实被震撼到了
因为我觉得这些事很久很久将来的东西
况且现在的我只是单身,结婚典礼只是个幻想
可是原来我毕业后,剩下很少时间来储蓄将来的财富

哈哈哈 人生大事难免会心动动
当初18岁的计划,20岁时觉得这还不够 嘻嘻

Comments